Listy z Umwurfu

23. 09. 2017 16:00:00

Konečně skončila Sahara a dá se zase žít, ochladilo se, občas prší, no prostě paráda, opět mohu vyrazit do hor. Začala má sezóna podbarvená poryvy větru, provazci deště, blátem i mlhou, plískanicemi, sněhem a třeskutým mrazem, ale i slunečními paprsky, prostě podzim, zima a jaro. Letňáci jsou schoulení doma v teple, přičemž v lese je o něco klidněji, no a my, tedy mechy, lišejníky a já jsme všichni dohromady štěstím celí bez sebe.

Umwurf si musíš najít sám, neboť k němu nevede žádná značená cesta, je prostě schovaný někde v hlubinách, či výšinách hor, uprostřed lesů, kde tě nebudou otravovat zástupy turistů a podobně. Z keltských míst v horském masivu Vosges mám velmi rád zdejší Stonehenge, tedy La Porte de pierre, neboli Dveře z kamene. Z hory tam také stoupá mocná síla. Ale Umwurf je komornější, klidnější, neznámý, no a dějí se mezi ním a mnou věci, hora ke mně svou klidnou řečí svým způsobem promlouvá a já ji naslouchám.

Minulý víkend jsem konečně zase vyrazil do hor, skončila vedra a dá se to přežít. Na Windy předpovídali déšť mezi polednem a druhou hodinou, nespletli se. První liják jsem přečkal v přístřešku pro turisty, druhý pod velikým dubem. Jelikož jsem vyrazil jen tak nalehko bez goretex hader a jen s podzimním spacákem, nechtěl jsem zmoknout. Podařilo se, na vrchol hory jsem vylezl suchý. Všude kolem bylo mokro, no a tak jsem se rozhodl, že nepostavím stan a budu bivakovat v „jeskyni“. Znovu začalo pršet a tak jsem si dal hodinovou siestu. Když jsem se probudil, svítilo slunce a dešťové mraky se odebraly někam směrem na východ. Nejdříve jsem se prošel okolím, nafotil pár fotek, no pak začala klasická rutina, sekera a dřevo na noční oheň. V tašce ze supermarketu jsem si vynesl barbecue na jedno použití, kdysi jsem to koupil a pořád to leželo v garáži, tak jsem se rozhodl, že to konečně vyzkouším. Oba dva zhruba čtyř centimetrové kotouče hovězí svíčkové dopadly naprosto skvěle, jeden byl medium růžový, druhý krvavý, jak to mám rád. Jen se solí a pepřem, paráda. K tomu kus sýra, chleba a víno, co více si přát, že...

Sestoupila noc a přikryla mne svou temnou pokrývkou, les se jako vždy ponořil do hlubokého ticha. Seděl jsem před ohněm a poslouchal jsem z malého rádia Straussovu instrumentální interpretaci Nietzscheho filozofického díla „Tak pravil Zarathustra“, když to najednou přišlo. Mohutně brutální zvukový výron, něco jako bučení krávy, ale mnohem drsnější a divočejší. A znova a znova. Musím se přiznat, že jsem začal srát strachy kostky. „Medvědi tady normálně nejsou, co to je?“ honilo se mně hlavou. Vrhl jsem se k sekeře a začal jsem freneticky sekat všechny zbylé kusy větví, naházel jsem je do ohně a seděl jsem pak před ním se sekerou v ruce. Jsem si připadal jako černí z noční hlídky při výpravě za zdí u jiných, trůny a tak, ty vole, docela síla. No a to „cosi“ se pak odebralo troubit jinam. Byl to Cernunnos, tedy jeho pozemská podoba v době jelení říje, jenž mne pozdravil, či varoval? Těžko říct. To jsou prostě takové zákonité náhody, jimiž je náš život protkán.

Umwurf.

Autor: Martin Mařák | sobota 23.9.2017 16:00 | karma článku: 11.63 | přečteno: 344x

Totalitní uvažování piráta Peksy

Poslanec Evropského parlamentu Mikuláš Peksa se v článku na Seznamu zamýšlí nad nutností většinového rozhodování v Evropské radě vzhledem dlouhodobé historii blokování finanční pomoci Ukrajině maďarským premiérem Orbánem.

3.3.2024 v 8:42 | Karma článku: 27.77 | Přečteno: 745 | Diskuse

Bez migrace Evropa zemře hlady

Myslím si, že v nastávajících volbách se hraje i o to, aby se podobní blázni a naprosto nevhodní politici pro výkon jim svěřené funkce nedostali nejen coby poslanci do Evropského parlamentu, ale ani do Evropské komise.

25.2.2024 v 13:12 | Karma článku: 26.10 | Přečteno: 762 | Diskuse

Traktory nazdar!

Vítám proto všechny akce proti Green Dealu a plánu zelených demagogů na zničení evropského průmyslu, zemědělství a tím i evropské ekonomiky, ať je už pořádá kdokoli.

18.2.2024 v 16:38 | Karma článku: 32.55 | Přečteno: 843 | Diskuse

Konec Babišovy inflace na dohled

"Jak to ten úžasný premiér Fiala se svou skvělou vládou pobabišovské obrody dělá, že s tou inflací dokázali tak mistrovsky skoncovat," ptám se údivem slova beznadějně hledaje.

16.2.2024 v 6:00 | Karma článku: 37.29 | Přečteno: 7161 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Olga Medová

Útřivé

Nevstoupíš dvakrát do stejné... lavice. Lavice Dejvice, rýmovačka...Budova Fakulty architektury od Aleny Šrámkové. Plně obsazené řady. Přednášející za katedrou. Prezentace s fotografiemi.

18.3.2024 v 23:55 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 25 | Diskuse

Pavel Nitka

Jaký to je milý dědeček aneb Stářím moudrost nezískáš...

Vždyť určitě celý život pracoval, staral se o své blízké, jedl jen kvalitní potraviny a nikdy na veřejnosti nemluvil sprostě. Dokonce i mouchám vyrobil ve své dílně krmítko...

18.3.2024 v 19:20 | Karma článku: 8.09 | Přečteno: 199 | Diskuse

Ján Chomík

U kaderníka

Márne sa snažím spomenúť si, kedy som bol prvýkrát u kaderníka. Je to však pravdepodobne jedna z tých spomienok, ktorú moja pamäť už definitívne pochovala.

18.3.2024 v 18:37 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 77 | Diskuse

Josef Ulman

Ja ně prarassijskij...!

Včera jsem na jednom fóru dostal tip na video nechvalně proslulého Petra Hájka, ve kterém dělá rozhovor s Jindřichem Rajchlem.

18.3.2024 v 10:10 | Karma článku: 20.88 | Přečteno: 513 | Diskuse

Michal Merhaut

František Dvořák – archeologií proti nacistům

Do dveří kolínského muzea vešlo několik mužů, jeden po druhém, s potřebným časovým rozestupem. Hlavní bylo, ničím na sebe nepoutat pozornost okolí. Byl letní podvečer roku 1941.

18.3.2024 v 8:12 | Karma článku: 16.07 | Přečteno: 223 | Diskuse

Mám rád knihy, kytary, hudbu, vikigskou, keltskou a slovanskou mytologii, stromy, byliny a hory. Ve volném čase se hudbě i věnuji coby Umwurf.

Můj oficiální YouTube kanál:

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Konec nadvlády programátorů. Pozic ubývá, na jednu se hlásí stále víc lidí

Premium Ochota firem splnit uchazečům skoro jakýkoli požadavek a velmi nízká konkurence. Tak by se ještě nedávno dala definovat...