Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55i25ř96í 20V65o56l83e74k 2156640245203

karma R^

0/0
13.5.2017 19:05

A60n26t71o37n98í61n 31K19o17u88n91o45v61s77k81ý 9158560538408

Myslím si, že hovořit o Mašínech a Kajínkovi jedním dechem - jako třeba v názvu tohoto blogu - není správné.

Je mezi nimi skutečně příliš mnoho rozdílů, jak na to bylo už v některých příspěvcích správně poukázáno.

Ale co se týče vyznamenávání, tak je můj postoj k nim shodný - ať už dostane Kajínek milost nebo ne, žádné vyznamenání by mu uděleno být nemělo.

+5/0
13.5.2017 17:48

J31a58r14o55s74l82a65v 81N71á71p61r76s35t89e48k 6125656

Máte to značně pomotané. Mezi brachy Mašíny a Jiřím Kajínkem je značný rozdíl.

Především v tom, že Kajínek se k činům, pro které byl odsouzen, nikdy nepřiznal. Mašínové se k nim hrdě hlásí.

A druhý rozdíl je, že jediné, co může Kajínek získat je podmíněné propuštění, Mašínové požadují státní vyznamenání.

+3/−1
13.5.2017 16:28
Foto

J42a53r69o64m15í77r 66P62e79t45ř42í82k 6514371319738

Další rozdíl jsou oběti.

Oběti zavražděné bratry Mašíny byli nevinní lidé, kdežto oběti údajně zavražděné Kajínkem (jak správně píšete, k vraždám se nikdy nepřiznal a celá obžaloba stojí na svědkovi s kriminální minulostí) patřily k podsvětí.

Takže, morálně z toho bratři Mašínové vycházejí daleko hůře než Kajínek i za předpokladu, že by obě vraždy za které byl odsouzený, spáchal.

+5/−1
13.5.2017 16:41
Foto

J43a65k16u14b 50R88o71t27h 5899583571396

"oběti" Mašínů patřili k bolševickému nadsvětí.;-€

+4/−1
13.5.2017 17:02
Foto

J63a12r95o59m21í49r 61P85e87t35ř52í90k 6514751399498

Tam patřily miliony lidí. Všichni si dle Vás zasloužili smrt?

+4/0
13.5.2017 18:28
Foto

J82a40k44u50b 86R43o69t83h 5449603761706

Mašínové požadují vyznamenání? Prachsprostá lež.;-€

+3/−2
13.5.2017 17:01

J36i79ř15í 57Ř47e13z60n82í85k 4302422883515

No četl jsem to.

0/0
13.5.2017 17:53

V42o48k89o74u64n 37V21l48a87d85i55m18i69r 8952928279618

V te rocence CIA?

0/0
13.5.2017 18:59

J97a44r78o35s15l81a77v 15N86á89p92r53s29t50e50k 6925176

samozřejmě, že požadují.

0/0
14.5.2017 7:45

P48e53t94r 29U16h48e37r 1816496343965

Kde to řekli?

0/0
15.5.2017 8:54

J86i51ř19í 43Ř30e86z84n62í63k 4452602703835

Odpovím otázkou: Odmítli snad někdy to, aby byli Senátem navrženi na vyznamenání? Obvykle se snad to konzultuje s navrženými, aby nedošlo k blamáži.

+1/0
15.5.2017 10:04

J86i73ř44í 67Ř28e46z45n62í11k 4312512973965

Vcelku jsem pro, aby udělil president Zeman milost bratřím Mašínům. Byli mladí, byli hloupí, naletěli na řečičky, které vedly spolubojovníci agenta Malého před soudem, jak správně koná či jedná amícký agent.

0/0
13.5.2017 15:58

P54e59t17r 96U84h80e84r 1896626763565

Proč by jim měl udělit milost, řezníku? Oni nesedí ve vězení...

+1/0
13.5.2017 16:58

J71i65ř44í 87Ř85e56z56n77í68k 4172542713795

V 90. letech prý jeden kriminalista prohlásil, že kdyby se zde objevili, tak by je musel zatknout.

0/0
13.5.2017 17:54

J18a44r14o71s94l65a10v 21N45á74p36r77s65t78e64k 6745796

V jakémsi senátním tisku jsem se dočetl, že jejich zločiny byly promlčeny už v roce 1977. Zřejmě nějakému soudruhovi záleželo na tom, aby byli beztrestní.

+1/0
14.5.2017 22:21

P30e20t27r 71U11h83e58r 1586156533535

prý jeden kriminalista prohlásil...to je opravdu informace na úrovni, řezníku...na tvé úrovni...

0/0
15.5.2017 8:53

J81i89ř51í 82Ř78e97z61n80í18k 4882332623655

Kauza Mašínů už běží snad dvacet let. Sledují jí, od té doby, kdy byli poprvé navrženi na vyznamenání. Takže už se někdy opravdu je nutné spolehnout na paměť. Co si pamatují, bylo to v Právu tak před deseti lety. Můžete si to periodikum projít.

0/0
15.5.2017 10:02

A21n96t38o65n32í17n 91K80o96u47n96o37v98s78k33ý 9858550658508

Vražda spoutaného a odzbrojeného člověka je prostě vražda a jaké taková by měla být potrestána.

Ne vyznamenána.

A je mi dost jedno, jestli byla motivována antikomunistickou ideologií Mašínů, nebo komunistickou ideologií třeba vězeňských dozorců v Jáchymově.

Za mne tedy nesouhlas a antikarma RvRvRv

Vyznamenání vrahů nepovažuji za správný způsob vypořádávání se s minulostí.

+10/0
13.5.2017 15:12

V22o27k30o92u91n 57V78l13a96d55i85m56i67r 8532168749718

Ano, tak to melo byt i s vyslychanymi StB. Traba ten pan farar Toufar zemrel podle vas prirozenou smrti?

+1/0
13.5.2017 15:23

A27n36t50o23n72í55n 44K92o23u82n10o73v75s35k52ý 9478200458458

Můj názor jsem napsal jasně - vražda má být potrestána každá, ne vyznamenána - a tak nevidím důvod, abych svůj názor opakoval.

+4/0
13.5.2017 15:28

V27o14k80o85u28n 20V46l94a49d79i52m31i34r 8162168589148

Mate pravdu, v tom pripade i ta na nad risskym protektorem.

0/−2
13.5.2017 15:45

A52n77t65o82n36í78n 18K56o15u37n71o12v47s45k31ý 9188870698908

Co do toho zase motáte válečný stav?

Vyznamenání spiklenců, kteří zavraždili 15. března 44 př.n.l. Caesara, motivováni ochranou republiky a demokracie, bylo trestuhodně opomenuto, že?

+2/0
13.5.2017 15:56

J40i18ř40í 75Ř76e16z63n49í91k 4582932673265

Nám snad vyhlásil někdo v r. 1953 válku?

0/0
13.5.2017 16:00

V30o98k69o54u62n 18V48l95a33d80i89m47i43r 8572148589448

Ne, to se stalo v unoru 1948.

0/−2
13.5.2017 19:04

J43i63ř24í 74Ř50e73z76n10í59k 4282862863595

Až dosud jsem se domníval, že v únoru 1948 byla pouze přijata demise buržoazních ministrů. Jestli tím myslíte protest tří mocností, no tak prosím.

0/0
13.5.2017 20:37

J62a46r20o51s13l77a90v 67N10á49p73r67s59t27e91k 6425296

Jistě je vám známo, že v tom únoru roku 1948 byla matka brachů Mašínů členkou KSČ a aktivně pracovala v akčním výboru NF.

Ten bezpartijní pokladník Rošický za to opravdu nemohl, že chlapcům Mašínovým vyhlásila válku jejich vlastní matinka.

+1/0
15.5.2017 6:04

J11i15ř14í 57Ř93e78z92n75í55k 4322682933445

Napřed byli Mašini, teprve pak Toufar.

0/0
13.5.2017 15:59

V30o60k45o69u43n 79V95l40a79d23i89m44i92r 8892568249338

Mate uzasnou schopnost psat nesmysly. Ani v tom nejtuzsim komunismu Ceskoslovensko nemelo Gregoriansky kalendar.

0/−1
13.5.2017 20:24

J81i43ř80í 57Ř23e81z38n65í82k 4532442943795

Toufar zemřel 25. února 1950, bratří Mašínové se vloupali do muzea v r. 1946.

0/0
13.5.2017 20:35

V18o95k33o78u87n 37V96l25a47d95i12m49i87r 8242698649138

Coze?

0/0
13.5.2017 21:58

J32i77ř52í 73Ř87e86z46n30í48k 4322792863895

Sami se k tomu přihlásili.

0/0
13.5.2017 22:04

J44a10r59o70s27l65a65v 15A61n59d98r84ý84s41e41k 6695974229739

Dobrý den pane Kounovský, pokud by toto vykonal například výsadkář, kterého při výsadku v týlu nepřítele odhalil místní občan a zachránil by si tím život, asi byste s tím problém neměl. Nebyla jiná možnost, protože onen člověk měl o nich tolik informací, že by je spolehlivě poslal na popraviště (a s nimi i celé jejich rodiny). Já neprosazuji jejich vyznamenávání, ale vidět v nich sprosté vrahy taky není správný postoj. Když to napíšu drsně: pokud by ho nezabili, zemřeli by sami. To není vražda, ale zabití v sebeobraně.

0/−2
13.5.2017 15:29

A61n60t75o91n31í91n 30K59o12u39n65o57v20s35k12ý 9958510778708

Účetní Josef Rošický ležel omráčený na zemi, když ho Mašín zastřelil pistolí, kterou mu dříve odebral.

Tolik policejní spis.

Vzhledem k tomu, že za to nebyl odsouzen pro loupežnou vraždu, není sprostý vrah.

Je pouze sprostý podezřelý...

+2/0
13.5.2017 15:37

J57a13r58o51s71l77a66v 87A55n55d75r32ý36s57e27k 6355234529779

Kdyby to byli takoví vrazi, zastřelili by ho hned. To neudělali. Ale nešlo všechno podle plánu, jako nejde bohužel skoro nikdy. Tím že je viděl, byli vlastně odsouzeni k smrti. Mohli to odvrátit pouze tak, že ho zabili. Bohužel. A byli by mrtvi nejen oni, ale i všichni, co s nimi měli co do činění. Takže komunistický systém by zavraždil mnohem mnohem více lidí. A o hodně nevinnějších než byl komunistický kádr ozbrojený pistolí. Kdyby je neměl možnost podrobně popsat přežil by, neměli by ho důvod zabíjet. Pak už to od nich byl jediný způsob jak ochránit spoustu lidí od smrti.

+1/−2
13.5.2017 15:53

A67n49t66o63n35í48n 13K49o73u82n88o89v62s97k50ý 9188240208878

Ani jeden z nás tam tehdy nebyl a jak správně mají vraždit vrazi neumím posoudit.

Zabití a okradení bezmocného člověka, účetního, mi jako dobrý způsob ochrany spousty lidí před smrtí nepřipadá.

+4/0
13.5.2017 16:00

V96o34k42o45u73n 82V79l13a17d40i83m21i59r 8272838379138

Pane Antonine Kounovsky, smim se vas zeptat kolik vam v te dobe bylo, ze o tom tak zasvecene pisete?

0/−1
13.5.2017 19:02

J93i76ř20í 47Ř32e14z83n97í65k 4922772813275

Takže já budu páchát lumpárnu, kterou páchat nemusím. A odstranění nežádoucího svědka tedy bude považováno soudem za sebeobranu?

A co ty zapálené stohy?

+3/0
13.5.2017 16:03

J43a16r46o26s27l45a31v 75A83n82d32r40ý71s64e61k 6335714159349

Pane Řezníku, myslíte soud dnešní nebo ten totalitní? U toho by vám stačilo na trest smrti, že jste Mašíny viděl jednou za oknem tramvaje, takže spekulovat co by bylo bráno jako sebeobrana celkem nemá smysl. Vzhledem k tomu, co jim hrozilo bylo jejich jednání zcela pochopitelné. Posuzujete to optikou dnešní spravedlnosti, dnešních soudů, to v totalitě naprosto neplatilo, i za mnohem méně nebezpečné činy byly ty nejtvrdší tresty. Nechat svědka rovnalo se vpálit kulku do hlavy sobě i všem členům své rodiny a blízkým známým. Opravdu si myslíte, že to měli udělat? Zapálené stohy byla sabotážní činnost, jestli k něčemu nebo naopak škodící obyčejným lidem, těžko říct. Brali to jako způsobení škody ve válce proti nepříteli. Protože ona to válka vskutku byla. V podstatě stanné právo, protože se popravovalo bez soudu (ta maškaráda, kterou komunisté nazývali soudním procesem a kde byl předem znám výsledek, se rozhodně nepočítá)

0/−2
13.5.2017 19:51

J94i55ř40í 14Ř71e65z91n50í43k 4792802153975

Ne, zapalování stohů převzali bratří Mašinové od skupiny agenta Malého, protože to považovali za tu jedině správnou metodu vypořádání se s komunismem.

Pokud soud v demokratické společnosti může posoudit něco jako trestní čin, tak tentýž trestní čin je nepřípustný v totalitní společnosti.

Nikdo nemá právo z důvodu sebeobrany nikdy zatahovat někoho do svých problémů. Ostatně i soudy v demokratické společnosti sem tam někoho odsoudily k trestu smrti. A umíte si představit, že by jako obhajobu mohl nějaký soud blahovolně posoudit obhajobu zabíti svědka, no jo, mi hrozil trest smrti, tak jsem ho odgrágloval.

A co se konkrétního činu týče, tak ten sestřelený svědek byl svědkem loupeže zbraní, jestli se nemýlím.

A mimochodem, existuje důvodné podezření, že bratří Mašínové byli řízeni přes svého strýce Reicinovou OBD.

0/0
13.5.2017 22:03

J84i73ř33í 46Ř94e41z80n62í61k 4282212543785

Oni byli odsouzeni v nepřítomnosti.

0/0
13.5.2017 15:59
Foto

P74a66v52e59l 36J59o67s81e35f 86A39b43e80r33l75e 4117513936786

Správně, a i kdybychom přistoupili na výmluvy Mašínů, že vlastně byli ve válce, některé činy jsou trestné i za válečného stavu a jednoznačně proti Ženevským konvencím. A nehledě na konvence, podříznout neozbrojeného a svázaného člověka, to není hrdinský čin ani čin normálního člověka, to udělá jen hovado...

+4/0
13.5.2017 22:13
Foto

M83a47r66i47e 28T65o90m89š52í71č75k44o84v34á 4967975496896

Trochu rozdíl nemyslíte. Každá prokázaná vražda by měla býti po zásluze potrestána. Kájinkův případ je stále ještě nejasný, přesto si již řadu let odseděl a naopak, oba bratři prokazatelně vraždili nevinné lidi a vy byste je ještě za to vyznamenal, žádný trest a navíc placku?

Tak to jeden velký nesouhlas a věřím nejen můj, ale i velké většiny lidí, kteří ještě myslí svým vlastním rozumem.

+7/−1
13.5.2017 14:33
Foto

J17a29k22u32b 72R96o43t89h 5649713641796

Nemluvte za velkou většinu.:-/

+3/−1
13.5.2017 14:41

J20a67r49o36s17l21a36v 48A85n68d45r17ý95s16e90k 6115144469829

Dobrý den paní Tomšíčková, opět to co jsem psal již níže panu Jelínkovi. To, že vraždili nevinné lidi je komunistickou propagandou protlačovaný názor. Nebylo tomu tak. On k tomuto vlastní rozum nestačí, chce to i jiné informace než jen z propagandistických totalitních článků.

+3/−2
13.5.2017 14:58
Foto

M82a84r93i32e 81T56o21m49š32í57č62k93o36v20á 4427145366176

Byli to kluci, kteří chtěli přes čáru a nic pro ně nebylo překážkou. To nebyla komunistická propaganda, zeptejte se potomků rodin, kteří přišli o své blízké, tam získáte ty nejpravdivější informace.

+2/0
13.5.2017 19:58

V77o22k69o58u62n 31V70l21a26d26i81m95i39r 8522818879788

Vy jste u toho byla, ze pisete o vlastnim rozumu, nebo vam to tak vylozila soudruzka ucitelka?

0/−2
13.5.2017 20:37

R85u87d85o92l25f 67J88e78l85í91n41e35k 8743919799826

Komunisty jsem nikdy nevolil a nikdy volit nebudu. Havel na mě působil stejně jako Zeman na sluníčkáře. Přesto Mašíny považuji za sprosté vrahy, kteří nebyli žádní odbojáři, ale zabíjeli jen pro svůj prospěch. Máte pokřivené hodnoty.

+9/−3
13.5.2017 13:13

J32a91r76o33s30l62a32v 20A65n39d39r52ý92s14e80k 6155564339539

Dobrý den pane Jelínku, to, že Mašínové zabíjeli jen ve svůj prospěch se nezakládá na pravdě, to máte informace ze seriálu 30. případů majora Zemana. Existuje dost knih, které (i velmi kriticky) mapují činy, rozebírají motivy a následky působení Mašínovy skupiny, Že by to bylo pro jejich osobní prospěch si netroufá tvrdit ani jedna z nich. Protože nic není vzdálenější pravdě než toto tvrzení.

+7/−4
13.5.2017 13:25

R28u42d91o20l33f 90J72e69l89í44n46e33k 8463979729466

A co z jejich činů prospělo společnosti?

+3/0
13.5.2017 13:32



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.