Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Problém bude také ve zmenšující se pracovní síle. Už teď je pečovatelství a ošetřovatelství na okraji zájmu pracovníků, protože je mizerně ohodnoceno a je to prostě velice těžká práce. Do budoucna to bude jen horší a horší a když se do důchodu dostanou ty nejpočetnější ročníky, které postupně přestanou být soběstační, budou mít prostě smůlu, protože i kdyby si našetřili, nebudou mít komu ty peníze dát, aby se o ně postaral. Doufejme, že do té doby (máme už jen asi 30 let) dojde k intenzivnímu rozvoji robotiky, protože jinak nám fakt nezbyde, než to risknout s těmi migranty z Asie či Afriky.

1 0
možnosti
Foto

... napíšu jen sama za sebe... Bylo právě 60, jsem pohyblivá, snad i celkem zdravá, ale mám omezení z důvodu operace plotýnky před cca 18 roky. To jen na okraj. Do starobního důchodu mohu odejít v květnu 2021, což je téměř za 3 roky, dodám, že jsem vdova, starala jsem se o rodiče, kteří bydlí celkem daleko ode mně, každý měsíc jezdila i vícekrat, nebo spíš jezdím, pomáhala jsem tchyni, tchánovi, zkratka všem okolo, z totálního vyčerpání jsem měla zdravotní problémy a musela zůstat 2x 2 měsíce doma... chápu zaměstnavatele, který mi neprodloužil smlouvu..... jsem na pracovním úřadu a zaměstanat mě je problém...profesně nejsem žádná uklizečka, ale pracovat manuálně s extrémním vytížem nejsem schopná , jak zhodnotil i můj praktický lekař, takže jsem doma, bez jakýchkoliv příjmu, žiju ze svých úspor a jsem honěná na pohovory, kde je stejně dopředu jasné, že jsem stará, nebo na školení, kde mě učí hospodařit s penězi.. mě s mojí profesí a ekonomický myšlením.. jak úsměvné vyhazování peněz, protože toto hradí pochopitelně EU ...,díky změně zákonů v roce 2011 jsem přišla i o možnost trvalého vdovského důchodu... byla jsem moc mladá bylo mi "jen 55".... .., když to sečtu s roky navýšení duchodového věku a vdovského..., kteří ti předemnou vpohodě berou... tak jsem tomuto státu pomohla k možná k 2 milionům... , mám odpracováno 42 let..., na mateřské jsem byla 1 rok.....ano nejvíce to odnese generace současných 60 tníků.... umírají ti mladší a ta generace 70 -95 letých je přežije.... ano jsou skromní, ale žili ve zdravějším prostředí, ..a že nemají mladé ženy děti.... víte já je i chápu, když vidím tu podporu státu... co šlo tak ženským vzaly...... veškeré výhody... tak ted a ́t si to páni poslanci řeší.....

2 0
možnosti

nechápu, proč se drtivá většina politiků ohání počtem obyvatel... na počtu nezáleží. Nebo myslíte, že když se nám narodí další 3 miliony Aranek a Lakatošů, kteří budou celý život požadovat bydlen zdarma a dávky, že důchodcům bude lépe ? Asi ne... Naopak, kdyby milion podobných lidí zmizel, tak budou důchody dvojnásobné... Zmizí zlodějina, gamblerství, alkoholismus, drogová závislost .... nebude potřeba stavět nové školy, komunikace, byty .. republika není nafukovací..... Podívejte se na to z pohledu produktivity práce, zda jeden moderní zemědělec vyprodukuje jídlo pro 100 důchodců...a ano, za současných technologií ano... zda jeden dělník v továrně vyrobí obuv pro 1.000 důchodců ...ano, vyrobí ... pak nebude potřeba mít na každého jednoho důchodce jednoho pracujícího ...

7 0
možnosti

Problém je v tom, že o důchodce se v posledních fázích života musí někdo starat. A pak vám všechny prachy světa nemusí stačit.

0 0
možnosti
Foto

Domnívám se, že ten zvyšující se věk dožití je pouze výkyv kyvadla, který se zanedlouho začne vracet zpět. Vysokého věku se dožívají lidé zvyklí žít v minulosti skromně. Mně by docela zajímala statistika dožití a úmrtnosti různých věkových skupin řekněme od 35-40 po desetiletích dál. Já jsem obklopena babičkami a někdy i dědečky kterým je 75-95 a masivně mně opouštějí vrstevníci, nebo kamarádi těsně kolem šedesátky. Není výjimkou rodina, kde je 95 babička, 75 maminka, zbylá generace právě kolem padesátky chybí a pak jsou tu už jenom "děti", starající se o svoje malé děti a právě o tuto "přesgeneraci". Skoro mám pocit, že to stárnutí se vyřeší za pár let tak nějak samo.

3 0
možnosti

Řešení kdysi dávno navrhovala KDU-ČSL, ale nějak to úplně vyšumělo. A podle mě to bylo řešení elegantní. Důchod by byl stanoven na nějakou minimální výši, která by zajišťovala přežití bez vyskakování si. K tomu by se připočítalo nějaké procento ze mzdy vlastních dětí. Měl jsi víc dětí? Investoval jsi do jejich vzdělání a ony teď vydělávají dost peněz? Máš velký důchod. Máš hodně dětí, ale rostly jako dříví v lese? Máš malý důchod. Máš jen jedno dobře vydělávající dítě? Taky máš malý důchod, ale asi trochu vyšší než ti, co mají moře nevzdělaných dětí. Nemáš žádné děti? Tak v tom případě jsi dělal kariéru a máš našetřeno. Nemohl jsi mít děti ze zdravotních důvodů? Je tu sociální systém, který ti solidárně pomůže.

6 1
možnosti
Foto

a co kněží? Ti se dobrovolně vzdali možnosti mít děti aby zasvětili život Bohu-u nich to pouhé egoistické honění kariéry nebo usnadnění si života není?8-o A že jejich počet narůstá a ještě si stěžují že mají nižší platy než třeba učitelky-že ale ta učitelka třeba živé své děti a na rozdíl od kněze nebydlí na faře ale platí si byt už nevidí

Říká se, že z vysokoškoláků mají nejnižší plat učitelé, ale to není pravda. Nejnižší mají kněží," popisuje katolický farář z Lesné Pavel Hovězí.

Farář Hovězí diecézi nevyčítá, že zatím peníze na navýšení platů nemá. "Já si nestěžuji, jen na to chci poukázat," podotýká.https://zpravy.aktualne.cz/domaci/maji-vysokou-skolu-ale-berou-15-tisic-platy-ceskych-fararu-z/r~47eeb8f4336311e8b8310cc47ab5f122/?redirected=1538376297

2 2
možnosti

Váš článek má jednu velkou chybu. Stát Vám z výplaty nebere na Váš důchod, ale na důchod současných důchodců. A systém pak počítá s tím, že bude stále více plátců do tohoto systému, aby se důchodci mohli mít o něco lépe než jejich předchůdci.

7 1
možnosti

Jako důchodci se nemáme zrovna špatně a nestěžujeme si. Takový je život.

Jako na houpačce.

Poválečné ročníky žili velice skromně a na stará kolena se mají lépe a váží

si toho. Vy mladí se máte dobře teď a ani si toho neumíte vážit. Je to jaksi

samozřejmé že ve stáří to nebude a nemůže být lepší, spíše horší, nebude z čeho čerpat. Tří členné rodiny, dvě auta, letní a zimní zahraniční dovolené, nové domy

atd.. Tak tedy více šetřit, aby se udržel na stará kolena alespoň standard.

5 0
možnosti

Pokud znám pár důchodců, tak se nemají zrovna dobře. Při průměrném důchodu 12.000.-Kč a při platbě za nájem a inkaso kolem 11.000.-Kč jim moc na vše ostatní nezbude.

0 1
možnosti

Navrhuji jednoduché řešení, každý, ko si do 30 nepořídí vlastní dítě, nafasuje na výchovu černouška 1..17 let. Třeba by to některé motivovalo. ;-)

4 0
možnosti

P38e42t74r 12B49u91r60i97a56n

30. 9. 2018 22:52

Syrského rozkošníka t.č. v Řecku bez doprovodu.

4 0
možnosti

Dočasné snížení natality je přirozená reakce vyspělé civilizace na hrozbu přemnožení. To nejhorší, co lze ohledně tohoto zcela přirozeného procesu udělat, je narušit ho masovým importem příslušníků méně vyspělé civilizace.

18 0
možnosti

dál než k "prasatům v žitě" jsem se nedostala.

6 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS