Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Listy z Umwurfu

Umwurf si musíš najít sám, neboť k němu nevede žádná značená cesta, je prostě schovaný někde v hlubinách, či výšinách hor, uprostřed lesů, kde tě nebudou otravovat zástupy turistů a podobně.

Konečně skončila Sahara a dá se zase žít, ochladilo se, občas prší, no prostě paráda, opět mohu vyrazit do hor. Začala má sezóna podbarvená poryvy větru, provazci deště, blátem i mlhou, plískanicemi, sněhem a třeskutým mrazem, ale i slunečními paprsky, prostě podzim, zima a jaro. Letňáci jsou schoulení doma v teple, přičemž v lese je o něco klidněji, no a my, tedy mechy, lišejníky a já jsme všichni dohromady štěstím celí bez sebe.

Umwurf si musíš najít sám, neboť k němu nevede žádná značená cesta, je prostě schovaný někde v hlubinách, či výšinách hor, uprostřed lesů, kde tě nebudou otravovat zástupy turistů a podobně. Z keltských míst v horském masivu Vosges mám velmi rád zdejší Stonehenge, tedy La Porte de pierre, neboli Dveře z kamene.  Z hory tam také stoupá mocná síla. Ale Umwurf je komornější, klidnější, neznámý, no a dějí se mezi ním a mnou věci, hora ke mně svou klidnou řečí svým způsobem promlouvá a já ji naslouchám.

https://fr.wikipedia.org/wiki/Porte_de_pierre

Minulý víkend jsem konečně zase vyrazil do hor, skončila vedra a dá se to přežít. Na Windy předpovídali déšť mezi polednem a druhou hodinou, nespletli se. První liják jsem přečkal v přístřešku pro turisty, druhý pod velikým dubem. Jelikož jsem vyrazil jen tak nalehko bez goretex hader a jen s podzimním spacákem, nechtěl jsem zmoknout. Podařilo se, na vrchol hory jsem vylezl suchý. Všude kolem bylo mokro, no a tak jsem se rozhodl, že nepostavím stan a budu bivakovat v „jeskyni“. Znovu začalo pršet a tak jsem si dal hodinovou siestu. Když jsem se probudil, svítilo slunce a dešťové mraky se odebraly někam směrem na východ. Nejdříve jsem se prošel okolím, nafotil pár fotek, no  pak začala klasická rutina, sekera a dřevo na noční oheň. V tašce ze supermarketu jsem si vynesl barbecue na jedno použití, kdysi jsem to koupil a pořád to leželo v garáži, tak jsem se rozhodl, že to konečně vyzkouším. Oba dva zhruba čtyř centimetrové kotouče hovězí svíčkové dopadly naprosto skvěle, jeden byl medium růžový, druhý krvavý, jak to mám rád. Jen se solí a pepřem, paráda. K tomu kus sýra, chleba a víno, co více si přát, že…

Sestoupila noc a přikryla mne svou temnou pokrývkou, les se jako vždy ponořil do hlubokého ticha. Seděl jsem před ohněm a poslouchal jsem z malého rádia Straussovu instrumentální interpretaci Nietzscheho filozofického díla „Tak pravil Zarathustra“, když to najednou přišlo. Mohutně brutální zvukový výron, něco jako bučení krávy, ale mnohem drsnější a divočejší.  A znova a znova. Musím se přiznat, že jsem začal srát strachy kostky. „Medvědi tady normálně nejsou, co to je?“ honilo se mně hlavou. Vrhl jsem se k sekeře a začal jsem freneticky sekat všechny zbylé kusy větví, naházel jsem je do ohně a seděl jsem pak před ním se sekerou v ruce. Jsem si připadal jako černí z noční hlídky při výpravě za zdí u jiných, trůny a tak, ty vole, docela síla. No  a to „cosi“ se pak odebralo troubit jinam. Byl to Cernunnos, tedy jeho pozemská podoba v době jelení říje, jenž mne pozdravil, či varoval? Těžko říct. To jsou prostě takové zákonité náhody, jimiž je náš život protkán.

Umwurf.

Barbecue v "jeskyni".

 

Stejky jsou na stole.

 

Umwurf, bílý hrnek s vínem vedle ohně

 

I oheň na mne vrhá kříže, to je fakt na palici
Ráno, Alsasko pod mraky, na obzoru masiv Schwarzwald

 

 

Autor: Martin Mařák | sobota 23.9.2017 16:00 | karma článku: 11,63 | přečteno: 352x
  • Další články autora

Martin Mařák

Umělec a úřednice

Takřka neuvěřitelné setkání sochaře Davida Černého s pražskou úřednicí, kurátorkou umění ve veřejném prostoru paní Marií Foltýnovou.

21.4.2024 v 14:45 | Karma: 10,40 | Přečteno: 516x | Diskuse| Kultura

Martin Mařák

Premiér Fiala a americká pomoc Ukrajině

Viděno prizmatem současného dění je možné bez uzardění podotknout, že politické vize našeho premiéra se odehrávají v jiné lize než činy a myšlenky kolaborantů s ruským diktátorem.

21.4.2024 v 12:04 | Karma: 15,48 | Přečteno: 625x | Diskuse| Politika

Martin Mařák

Slovensko, od Hitlera k Putinovi

Příklon k autokratickým typům vlády zůstal, pevná ruka silného vůdce občany těchto území dodnes fascinuje.

7.4.2024 v 11:59 | Karma: 27,31 | Přečteno: 698x | Diskuse| Politika

Martin Mařák

Zbytečný nadstandard se Slovenskem

Opozice a neparlamentní strany a hnutí jsou z toho diplomaticky řečeno velmi nešťastné. Podobné postoje zaujali politici na Slovensku a podle slovenského premiéra česká strana ohrožuje vztahy se Slovenskem.

31.3.2024 v 12:33 | Karma: 23,74 | Přečteno: 620x | Diskuse| Politika

Martin Mařák

PRO na Malém rynku

Co dál? Těžko říct, z plánovaného meetingu na Letné vzhledem k sobotnímu fiasku patrně sejde, no a příští sraz bude asi lepší uspořádat kousek od Václaváku na Malém rynku.

24.3.2024 v 8:55 | Karma: 38,34 | Přečteno: 4231x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

V březnu by ze Sněmovny vypadla TOP 09. Vyhrává ANO, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Soud potrestá brutální útok na dívku, bodnutá do krku skončila v pytli v lese

24. dubna 2024

Krajský soud v Plzni dnes vynese rozsudek nad devatenáctiletým Ukrajincem Viktorem Veselovským,...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

  • Počet článků 143
  • Celková karma 25,22
  • Průměrná čtenost 1422x
Mám rád knihy, kytary, hudbu, vikigskou, keltskou a slovanskou mytologii, stromy, byliny a hory. Ve volném čase se hudbě i věnuji coby Umwurf.

Můj oficiální YouTube kanál:

https://www.youtube.com/@umwurf

Seznam rubrik