Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Bez migrace Evropa zemře hlady

Myslím si, že v nastávajících volbách se hraje i o to, aby se podobní blázni a naprosto nevhodní politici pro výkon jim svěřené funkce nedostali nejen coby poslanci do Evropského parlamentu, ale ani do Evropské komise.

Fabrice Leggeri, ředitel Frontexu, což je úřad EU na ochranu vnějších hranic Unie, byl před pár lety donucen podat demisi kvůli tomu, že evropská pohraniční stráž vracela migranty mířící po Středozemním moři do Evropy zpět do Turecka a do Libye, o čemž jsem v té době psal na svých stránkách a na Neviditelném psu. V článku jsou podrobněji uvedené důvody nespokojenosti poslanců Evropského parlamentu s výkonem jeho funkce a přiložená videa dokazující činnost Frontexu.
Dělal jsem si tehdy z toho všeho trochu i legraci ve stylu Afryka is d fjůčr of jůrops drím, feministky nechtějí děti, muži nesouloží a hrají video hry, masa evropských důchodců roste a v budoucnu ji mohou uživit jen migranti z Afriky, to je přece jasné, Afrika je budoucnost evropského snu.
Uplynulo pár let a blíží se nové volby do Evropského parlamentu, přičemž volebním tématem se vedle stále více neoblíbeného Green Dealu opět stává masivní a nekontrolovaná migrace do Unie z Asie a z Afriky. No a Fabrice Leggeri dostal nabídku, která se asi v jeho situaci asi nedá odmítnout, třetí místo na kandidátce RN (francouzská politická strana Marine Le Pen, která se proti nekontrolované migraci do Evropy dlouhodobě vymezuje). Při té příležitosti poskytl dlouhý rozhovor deníku Le Journal du Dimanche, ve kterém vysvětlil své postoje a příčiny svého rozhodnutí. V článku mne zaujala jedna podstatná věc a tou je vyjádření bývalého ředitele Frontexu k  jeho demisi v roce 2022.
"V dubnu 2022 jsem odstoupil z funkce ředitele agentury Frontex, protože jsem si uvědomil, že již nemám politické prostředky k tomu, abych mohl plnit úkoly, které mi byly svěřeny. Od roku 2015 tato mise spočívala ve zřízení Evropského sboru pohraniční a pobřežní stráže, který měl chránit Francii a Evropu před přílivem migrantů. Již v říjnu 2019 jsem však během prvních jednání s novou evropskou komisařkou paní Johanssonovou zaznamenal změnu směrnic. Tato změna mi byla jasná, když mi paní komisařka řekla následující:

-  Vaším úkolem je přivážet migranty a přivítat je, protože přicházejí z lásky. A ať už se vám to líbí, nebo ne, jsme stárnoucí kontinent a tak je musíte pustit dovnitř."
Abych se přiznal, následující řádky se mně nepíší jednoduše, neboť i já jsem se dostal do západní Evropy jako emigrant z bývalé komunistické totalitní diktatury a jsem tedy dodnes vděčný Francii za to, že se mne ujala a dala mně politický azyl a zároveň podmínky ke slušnému životu v normálním světě.  Ale k věci. Je pravdou, že mne toto prohlášení poněkud překvapilo, neboť jsem netušil, že to, z čehož jsem si dělal legraci, někdo na tak vysoké pozici v hierarchii Unie (komisařka-ministryně vnitra) může myslet vážně. Nemám nic proti migraci, což je pochopitelné, vadí mně však, pokud se z ní stává masivní a naprosto nekontrolovaný invazní fenomén. No a jsem také zastáncem názoru, že vnější hranice Evropské unie mají být maximálně možným způsobem hermeticky uzavřené a hlídané fungující pohraniční stráží, což je jeden z podstatných znaků a funkcí státního útvaru, kterým již částečně Evropská unie je a ke kterému v budoucnosti míří.
Nedalo mně to a o švédské sociální demokratce a paní komisařce Ylvě Johansson jsem se trochu informoval, no a s údivem jsem zjistil, že její pohled na otázku migračních proudů je dlouhodobě konzistentní. Řeckému ministrovi pro migrační a azylovou politiku Dmitrisi Keridisovi to v lednu tohoto roku vysvětlila zcela jasně a srozumitelně, což si můžete poslechnout v odkazu na jejich setkání. Řekla zhruba, že stárnoucí evropská populace nejen vymírá, ale zároveň odchází ročně do důchodu zhruba milion Evropanů, no a mimo kontrolované i nekontrolované migrace podle ní není nikdo, kdo by je v práci nahradil. „Bez migrace Evropa zemře hlady,“ prohlásila mimo jiné v rozhovoru.
Myslím si, že v nastávajících volbách se hraje i o to, aby se podobní blázni a naprosto nevhodní politici pro výkon jim svěřené funkce nedostali nejen coby poslanci do Evropského parlamentu, ale ani na tak vysoká místa, jako jsou komisaři v Evropské komisi včetně předsedkyně-předsedy Evropské komise. Ti jsou sice do svých funkcí navrženi vládami jednotlivých eurodistriktů, ale poslanci v Evropském parlamentu jejich kandidaturu musí schválit. Volby do Evropského parlamentu jsou i proto velmi důležité, možná mnohem důležitější než volby parlamentní v jednotlivých eurodistriktech. Je podle mne nutné, aby se tendence týkající se zelené rakoviny lidstva, ale i tendence neexistujících hranic a otevřených dveří v Evropě změnily a nabraly jiný směr.

 

 

Konečně jsem zhruba po měsíci dodělal další věc, je to taková jazz-soul-rock lahůdka, řekl bych, která se trochu vymyká stylu a námětu, který obvykle zpracovávám. Žádný Odin a Valhalla a tak. Je to i tím, že text napsal brácha, no a myslím si, že se mně opravdu povedla. Není to sice žádná rádiová hitovka, ale poctivě udělaná třešnička na dortu spíše pro hudební fajnšmekry a tak cosi. Skol!

 

https://www.youtube.com/watch?v=xMAQD3KO5WQ&list=OLAK5uy_kLqPiEo_X5rIZiM2p2i8YNC81ccSdJvmI

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Martin Mařák | neděle 25.2.2024 13:12 | karma článku: 26,37 | přečteno: 856x
  • Další články autora

Martin Mařák

Beltaine aneb sex s robotem

Stačí jen zajít do hypermarketu, vybrat si partnera-partnerku, který-která se mně bude fyzicky a esteticky líbit, a naladit programové vybavení tak, aby mně vyhovoval-a i intelektuálně a je to.

29.4.2024 v 22:28 | Karma: 5,06 | Přečteno: 200x | Diskuse| Společnost

Martin Mařák

Umělec a úřednice

Takřka neuvěřitelné setkání sochaře Davida Černého s pražskou úřednicí, kurátorkou umění ve veřejném prostoru paní Marií Foltýnovou.

21.4.2024 v 14:45 | Karma: 10,77 | Přečteno: 548x | Diskuse| Kultura

Martin Mařák

Premiér Fiala a americká pomoc Ukrajině

Viděno prizmatem současného dění je možné bez uzardění podotknout, že politické vize našeho premiéra se odehrávají v jiné lize než činy a myšlenky kolaborantů s ruským diktátorem.

21.4.2024 v 12:04 | Karma: 15,48 | Přečteno: 636x | Diskuse| Politika

Martin Mařák

Slovensko, od Hitlera k Putinovi

Příklon k autokratickým typům vlády zůstal, pevná ruka silného vůdce občany těchto území dodnes fascinuje.

7.4.2024 v 11:59 | Karma: 27,42 | Přečteno: 700x | Diskuse| Politika

Martin Mařák

Zbytečný nadstandard se Slovenskem

Opozice a neparlamentní strany a hnutí jsou z toho diplomaticky řečeno velmi nešťastné. Podobné postoje zaujali politici na Slovensku a podle slovenského premiéra česká strana ohrožuje vztahy se Slovenskem.

31.3.2024 v 12:33 | Karma: 23,74 | Přečteno: 621x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Rusko útočilo desítkami střel a dronů, poškodilo tři ukrajinské elektrárny

8. května 2024  7:09,  aktualizováno  8:30

Rusko v noci na středu vyslalo na Ukrajinu více než 50 střel a 20 dronů, uvedl ukrajinský prezident...

Jedenáctý nejteplejší měsíc v řadě. Duben opět trhal historické rekordy

8. května 2024  7:44

Letošní duben se jako 11. měsíc v řadě stal nejteplejším v historii měření. Podle meteorologické...

Kácíš? Pak sázej či plať. Novela zákona zpřísní podmínky kácení stromů

8. května 2024

Premium Pokuta až milion pro jednotlivce, až dvacet milionů pro firmu. Tedy desetkrát víc než nyní. Takové...

Padlého rudoarmějce oplakali u Rudolfina. Jenže ho zabili sami Sověti

8. května 2024

Seriál Je to snad nejslavnější fotografie z květnového osvobození Prahy a dlouho se věřilo, že Georgij...

Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?
Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?

Syndrom náhlého úmrtí kojence (SIDS – sudden infant death syndrome) je doslova noční můrou všech rodičů. V současné době lze tomuto zbytečnému...

  • Počet článků 144
  • Celková karma 24,77
  • Průměrná čtenost 1413x
Mám rád knihy, kytary, hudbu, vikigskou, keltskou a slovanskou mytologii, stromy, byliny a hory. Ve volném čase se hudbě i věnuji coby Umwurf.

Můj oficiální YouTube kanál:

https://www.youtube.com/@umwurf

Seznam rubrik